Key Visual
Sesja zdjęciowa odbyła się w Las Relax – podwarszawskim lesie – gdzie przewieźliśmy cały zestaw wraz z aranżacją wykonaną przez Michała Adamka. Nazwa zestawu to forest i taka jest też aranżacja promująca zbiornik – jak stary wiekowy las. Do przeniesienia zbiornika potrzeba było czterech rosłych mężczyzn i nieocenionej pracy logistycznej i odwagi zespołu marketingu firmy, a najbardziej Diany Jankiewicz – kierowniczki zespołu kreacji i komunikacji, która odpowiedziała na pomysł Michała żeby jego aranżacja znalazła się w prawdziwym lesie. Zdjęcie wykonał Piotr Łuczka, organizację sesji Beata Nartowska, dyrekcję artystyczną – Marta Kowalska.
Projekty opakowań zestawów
Pomysł został oparty o metody, których aquascaperzy używają do komponowania swoich podwodnych aranżacji – są to złoty podział, punkty fiksacji wzroku i harmonia.
Złotej spirali towarzyszy rysunek rośliny akwariowej: Aponogetona Madagascariensisa – inaczej Lace Plant, efektywnej rośliny o ażurowych liściach, odznaczającej się gracją i zajmującej specjalne miejsce w sercach akwarystów.
Koncepcja jest wynikiem researchu rynku światowego i konkurencji, pozycjonowania cenowego, odniesienia do istniejących produktów firmy z najbliższej rodziny, analizy USP, briefingu produktowego, egzekucją motta, wartości i strategii firmy, rozmów z ekspertami oraz poznania bezpośredniej grupy odbiorców i podkreśla wyjątkowe właściwości, jakość i wymiary zbiornika.
Proces analizy i kreacji koncepcji komunikacji
→ Projekty:
+ opakowania zestawów
+ opakowania szafek
+ opakowania wewnętrzne / wkładki
+ instrukcje
+ etykiety meblowe
+ naklejka konkursu EAC
(komunikacja konkursu)
+ opakowania zestawów
+ opakowania szafek
+ opakowania wewnętrzne / wkładki
+ instrukcje
+ etykiety meblowe
+ naklejka konkursu EAC
(komunikacja konkursu)
→ Komunikacja:
+ Key Visual
+ prezentacja / ulotka B2B
+ prezentacje / ulotki B2B eksport
+ Posty Social Media
+ Reklama w prasie branżowej
+ Komunikacja w sklepach
+ Promocja w programie partnerskim
+ Newsletter
+ Key Visual
+ prezentacja / ulotka B2B
+ prezentacje / ulotki B2B eksport
+ Posty Social Media
+ Reklama w prasie branżowej
+ Komunikacja w sklepach
+ Promocja w programie partnerskim
+ Newsletter
+ Pakiet zdjęciowy
+ Ikony / infografiki
+ Sesja zdjęciowa – art direction
+ Rekrutacja i briefing fotografa
+ Hasło sprzedażowe
+ Stoiska targowe
+ Ścianki
+ Copywriting
+ Pozyskanie surowców z certyfikatem FSC do druku wkładki:
ustalenia z producentem, drukarnią, działem zakupów
+ Ikony / infografiki
+ Sesja zdjęciowa – art direction
+ Rekrutacja i briefing fotografa
+ Hasło sprzedażowe
+ Stoiska targowe
+ Ścianki
+ Copywriting
+ Pozyskanie surowców z certyfikatem FSC do druku wkładki:
ustalenia z producentem, drukarnią, działem zakupów
Projekty opakowań szafek
Projekt jest rozszerzeniem systemu zaprojektowanego dla zestawów i eksploruje dalej złoty podział.
Karton z wiekiem, druk flexo, spięcie białymi paskami.
Siatka z symulacją zadruku
Powitanie
Zgodnie z założeniami projektu pierwsza seria wita specjalnymi wydrukowanymi wkładkami ze słowem od firmy oraz Michała Adamka, mistrza Europy w aquascapingu, wspólnie z którym powstawał projekt samego produktu.
Wkładki są wielkości opakowań wewnętrznych, które mieszczą oświetlenie oraz zaprojektowane tak, aby w każdej chwili można było przenieść nadruk na wieko kartonu by zmniejszyć zużycie surowców.
Wydrukowane na papierze Antalis Olin Design Natural White z certyfikatem FSC, złotym Pantonem 871 C.
Podczas projektowania wkładki oparłam kompozycję na złotym podziale, jak również zdecydowałam się na rozwinięcie narracji w projekcie tak, aby służyła ona jako instrukcja dla aspirujących aquascaperów, którzy byli jedną z targetowanych grup odbiorców.
Na marginesie jest załączona instrukcja w jaki sposób podzielić wymiary by osiągnąć złote proporcje pomiędzy poszczególnymi częściami kompozycji.
Słowem dodatkowego opisu jest cytat z książki The power of Limits. Proportional Harmonies in Nature, Art & Architecture. György'ego Doczi (Shambhala Publications, 1985 Boston & London), która była dla mnie podstawą do myślenia o projekcie.
Ulotka produktowa B2B
Przykładowe materiały Social Media i promocji online
Promocja na targach Animals' Days Pet Expo i Zoomark Internationale
Detal
Promocji produktu towarzyszył konkurs European Aquascaping Championship, którego UltraScape był oficjalnym zbiornikiem.
Dla podkreślenia związku między zbiornikiem a konkursem, po kontakcie z organizatorami konkursu, zdecydowałam się na doprojektowanie specjalnych dedykowanych naklejek, które podczas pakowania w fabryce są dołączane do opakowań.
Dodatkowym powodem dla podkreślenia konkursu w komunikacji jest to, iż wymiary zbiorników są konkursowe – odpowiadają standardom jakie muszą spełniać zbiornik, aby mogły brać udział w konkursach aquascaperów – bardzo istotnych w branży.
Instrukcje – projekty dla zwiększenia przystępności Customer Experience
Przystosowana dla UltraScape Cabinet i zliftingowana etykieta meblowa
Zestaw ikon wchodzących w skład pakietu sprzedażowego
Etapy pracy:
Przydzielenie zadania – etap Analizy: materiałów z burzy 1 –> wstępny briefing Kierowniczki Kreacji i Komunikacji –> Poznanie konkurencji – Poznanie środowiska – Poznanie portfolio marki –> Analiza produktu po przyjściu prototypu –> Karta Produktu i briefing Kierownika Marki –> Spotkanie z Michałem Adamkiem, współtwórcą zestawu, szczegółowo na temat USP produktu i środowiska –> Analiza i uzupełnienie Karty Produktu –>
Ideacja: Poszukiwanie kodów wizualnych i edukacja na ich temat –> Wstępne projekty i weryfikacje podczas spotkań One to One –> Prezentacja dla Działu Marketingu –> Akceptacja kierunku –> Weryfikacja prototypów kartonów –> Rozpoczęcie procesu pozyskania danych technicznych oraz weryfikacji certyfikatów handlowych –>
Implementacja i selekcja: Projekty wektorowe –> Ilustracja –> Korekty i iteracje –> Akceptacja Kierownika i Dyrektora Działu, Dyrektora Marki, weryfikacja techniczna działu Produkcji, oddziału w Suwałkach –> Przygotowanie do druku opakowań zestawów –> Wysłanie do działu zakupów –> weryfikacja techniczna drukarni –> opakowanie gotowe do druku –> Weryfikacja prototypów opakowań szafek –> Projekt zadruku opakowań szafek –> Przygotowanie do druku –> Wysłanie do działu zakupów –> Projekty instrukcji montażu szafek –> Projekty etykiet meblowych –> Projekty ikon –> Zmiana projektu szafki 90 –> Nowy prototyp opakowania –> Nowy projekt zadruku opakowania szafki 90 –> Weryfikacja i przygotowanie do druku –> Projekt zadruku opakowania wewnętrznego –> Decyzja o wydruku na papierze –> Skompletowanie copy –> Poszukiwanie surowców ekologicznych –> Kontakty z drukarniami i pozyskiwanie wzorników –> Spotkanie w firmie Antalis w poszukiwaniu odpowiedniego papieru i rozpoczęcia współpracy –> Akceptacja surowca –> Pozyskanie certyfikatu –> Decyzja o wydruku złotym Pantonem –> Przygotowanie do druku –> Akceptacja –> Wysłanie do działu zakupów i drukarni –> weryfikacja drukarni –> Druk.
Komunikacja: ideacja sesji zdjęciowej zestawu forest –> przygotowanie do sesji zestawu snow –> briefing aquascape'u, poszukiwanie lokalizacji, moodboardy, rekrutacja i weryfikacja fotografów –> Briefing fotografa –> Wizja lokalna lokalizacji dla sesji zestawu forest –> Rezygnacja z sesji snow –> Symulacje zdjęć zestawu forest na podstawie wizji lokalnej –> Przygotowanie sesji zdjęciowej –> Sesja zdjęciowa z transportem zestawu forest 90 z aranżacją w środku w Las Relax –> fotoedycja –> akceptacja zdjęć –> Retusz –> Projekt Key Visuala –> Akceptacja –> Fotoedycja pakietu zdjęć produktowych odebranego od fotografa –> Retusz fotografii –> Przygotowanie pakietu sprzedażowego –> Layout prezentacji w formie ulotki produktowej B2B –> przygotowanie ulotek eksportowych –> Przeformatowania Key Visuala i komunikacja promocyjna, przygotowanie do launchu –> Komunikacja Aquael Zoo e-comerce i retail –> Komunikacja social media –> komunikacja prasa branżowa –> komunikacja partner Aquael –> komunikacja wewnętrzna firmowa –> wprowadzenie produktu do sprzedaży –> promocja w social media –> promocja dla rozszerzenia dystrybucji w kanałach online –> konkurs European Aquascaping Championship –> przygotowanie prezentacji przebiegu konkursu edycji online –> przygotowanie do gali ogłoszenia wyników –> projekt ekspozycji wyników konkursu w przestrzeni firmy.
Promocja targowa –> targi Animals' Veterinary Days Ptak Expo Nadarzyn –> projekt stoiska targowego 200m2 dla marek Aquael, Aquael Zoo i Comfy –> przygotowanie rzutów montażowych –> projekt i koncepcja komunikacji wizualnej dla zabudowy architektonicznej stoiska –> przygotowanie projektu ścianki UltraScape, rendering –> montaż stoiska –> targi i promocja podczas targów –> targi Zoomark Bologna Fiere –> projekt stoiska targowego –> projekt zabudowy stoiska –> dostosowanie koncepcji komunikacji targowej stoiska z Animals' Veterinary Days –> wyjazd na targi –> promocja podczas targów –> demontaż stoiska.